Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Конкурс за “Началник клиника“

На основание чл.90 от Кодекса на труда, чл.68, ал.7 във връзка с чл.57, чл.58, чл.60 и чл.69, ал.2 от Закона за лечебните заведения, чл.19а, ал.6-8 и чл.21 от Правилника за устройството, дейността и вътрешния ред на УМБАЛ “Проф. д-р Стоян Киркович“ АД – Стара Загора и Решение по т.3 от Протокол № 41 на Съвета на директорите от 17.03.2025 год.

ОБЯВЯВАМ:

Провеждане на конкурс по реда на Кодекса на труда за Длъжността “Началник клиника“ в УМБАЛ “Проф. д-р Стоян Киркович“ АД – Стара Загора “, както следва:

  1. Началник на Първа вътрешна клиника;
  2. Началник на Втора вътрешна клиника;
  3. Началник на Клиника по урология;
  4. Началник на Клиника по съдова хирургия;
  5. Началник на Клиника по акушерство и гинекология;
  6. Началник на Клиника по очни болести;
  7. Началник на Отделение по ушни-носно-гърлени болести;
  8. Началник на Отделение по клинична хематология;
  9. Началник на Отделение по физикална и рехабилитационна медицина;

Място на работа: УМБАЛ “Проф. д-р Стоян Киркович“ АД, гр.Стара Загора, ул.”Генерал Столетов” № 2;

Характер на работата: Съгласно Закона за лечебните заведения; Закона за здравето и всички други нормативни и подзаконови нормативни актове в областта на здравеопазването, както и вътрешните актове на лечебното заведение, уреждащи и регулиращи дейността на ръководената структура.

Вид на договора – основен трудов договор на пълен щат, срочен за три години, на пълно работно време.

  1. Изисквания към кандидатите за заемане на длъжността:
  1. Да притежават образователно-квалификационна степен магистър по медицина;
  2. Да са хабилитирани лица (за длъжността „Началник клиника“);
  3. Да имат придобита/призната медицинска специалност, съответстваща на профила на клиниката (за Първа вътрешна клиника – специалност „ Пневмология и фтизиатрия“, за Втора вътрешна клиника – специалност „Ендокринология и болести на обмяната“;
  4. Да имат минимум 5 /пет/ години трудов и професионален стаж по придобитата/признатата специалност в лечебно заведение за болнична помощ по профила на клиниката, за което кандидатства, като лекар със специалност;
  5. Към момента на участие в конкурса да не са придобили или упражнили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст;
  6. Да са придобили квалификация за високоспециализирани дейности по профила на клиниката/, за което кандидатстват;
  7. Да имат допълнителна квалификация след придобита основна специалност или втора специалност;
  8. Да членуват в БЛС;
  9. Да не са осъждани за престъпление от общ характер и да не са лишени от правото да упражняват професията;
  10.  Да са в здравословно състояние позволяващо да изпълняват трудовите си задължения установени за длъжността;
  11. Да притежават компютърна грамотност и познания за работа с използваната по НРД информационна система;
  12. Да познават нормативната уредба в областта на здравеопазването.
  13. Да имат управленски опит в областта на администрирането на самостоятелна структура в лечебно заведение за болнична помощ.
  14. Да декларират писмено, че ако спечелят конкурса няма да извършват конкуретна дейност до изтичането на срока на договора;
  15. Необходими документи за участие в конкурса:
  1. Заявление за участие в конкурса – в свободен текст, с посочване на длъжността, за която се кандидатства с посочен телефон за връзка и актуален електронен адрес за кореспонденция;
  2. Копие от документ за самоличност;
  3. Професионална автобиография;
  4. Копие от диплома за завършено висше образование – магистър по медицина;
  5. Копие от документ за придобита/призната специалност;
  6. Копие от документ удостовяряващ научна степен (научно звание) на кандидата (за длъжността „Началник клиника“);
  7. Копие от сертификати за придобити високоспециализирани дейности по профила на клиниката, за което кандидатстват;
  8. Копие от сертификат за допълнителна квалификация след придобита основна специалност или свидетелство за втора специалност;
  9. Копие на документи, удостоверяващи трудовия и професионален стаж по специалността;
  10. Медицинско свидетелство – оригинал, издадено в срока за приемане на документите за конкурса;
  11. Свидетелство за съдимост – оригинал, издадено в срока за приемане на документите за конкурса;
  12. Удостоверение за членство в БЛС, издадено в срока за приемане на документите за конкурса;
  13. Декларация за неизвършване на конкурентна дейност;
  14.  Саморъчно подписана длъжностна характеристика, утвърдена за длъжността;
  15. Копие от други документи, доказващи професионалната квалификация на кандидата, ползването на чужди езици и др. – ако има такива;
  16. Писмен проект на тема:  „Тригодишна програма за развитие на …………………………/изписва се наименованието на структурата/. Писмената програма, следва да съдържа следните основни медицински и икономически показатели, които ще се отчитат всяка година от кандидатите и веднъж за три годишния период, както следва:

А. Брой персонал по категории:

  • настоящ;
  • необходим (според финансовите резултати и медицински стандарт);
  • предложение за оптимизиране;
  • мерки за привличане на персонал;
  • мерки за повишаване на квалификацията на персонала.

Б. Основни медицински показатели:

  • Брой легла за структурата – настоящи и предложение за оптимизация (където е приложимо);
  • Леглодни;
  • Прием болни брой;
  • Използваемост на леглата в стационара в дни и %
  • Оборот на леглата;
  • Изписани пациенти – брой. От тях оздравели, с подобрение, без промяна и влошени.
  • Болничен леталитет.
  • Среден престой на един пациент в дни.
  • Брой и сложност на оперативните интервенции /където е относимо/ брой и % малки, средни, големи и много големи.
  • Постигнати здравни резултати от медицинската дейност по отношение на приложимите медицинските стандарти в %.

Всички по горе цитирани показатели следва да се представят за период от три години (2022, 2023 и 2024г.)

В. Основни икономически показатели

  • Анализ на икономическите показатели за последните три години (2022, 2023 и 2024г.)……………… /изписва се наименованието на структурата/
  • Мерки за повишаване на приходите на ………………… /изписва се наименованието на структурата/
  • Мерки за намаляване на разходите на ……………. /изписва се наименованието на структурата/.
  • Мерки за увеличаване на използваемостта и устойчиво развитие на структурата с отчитане на положителни финансови резултати.

Г. Други предложения, анализи и перспективи

 Цялата информация за горецитираните показатели може да бъде получена след официално и писмено поискване подадено в отдел „Счетоводство“ на лечебното заведение. Размер на проекта от 15 (минимум) страници.

Всички документи, от т. 1 до т. 16 включително, се поставят в запечатан плик с надпис ”Плик № 1”;

Писменият проект се поставя във втори запечатан непрозрачен плик с надпис „Плик № 2”;

Двата плика – „Плик № 1” и „Плик № 2” – се слагат в трети запечатан непрозрачен плик, надписан с трите имена на кандидата и длъжността, за която кандидатства и се подават в деловодството на лечебното заведение.

Забележка:Документите, за които се изисква да бъдат представени от кандидатите в копие, следва да бъдат заверени саморъчно от тях по следния начин – “Вярно с оригинала“, дата, подпис и две имена.

  1.  НАЧИН НА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА

Конкурсът се провежда на три етапа:

  1. Допускане на кандидатите до участие в конкурса от специално назначена комисия чрез проверка на съответствието между подадените документи и изискванията за съответната длъжност. В седемдневен срок от назначаването, комисията  провежда свое заседание и се произнася с решение, обективирано в писмен протокол по допускането за участие в конкурса, на кандидатите, внесли документи.

На недопуснатите в конкурса кандидати се съобщава писмено, на посочения от тях електронен адрес.

На допуснатите в конкурса кандидати се съобщават писмено на посочения от тях електронен адрес датата, часа на започване и мястото на провеждане на II-рия етап.

  • Оценка от специално назначената комисия на представените от кандидатите писмени проекти по съответните теми;
  • Събеседване с кандидатите по защита на разработения проект и нормативната уредба в областта на здравеопазването и съответно медицинската експертиза.
  • Критерии за оценка и класиране на кандидатите

Оценка на писмения проект:

  1. Степен на реална приложимост на разработения проект;
  2. Съответствие на проекта с нормативните уредби и установяване познанията на последния по Закона за здравето, Закона за лечебните заведения, съответните медицински стандарти и други нормативни и административни актове в областта на здравеопазването;
  3. Съответствие на проекта с обективните икономически условия в здравеопазването, с оглед мястото на клиниката в лечебното заведение в системата на здравеопазването;

Оценка от събеседването:

  1. Обосновано представяне на целите и задачите на клиниката;
  2. Степен на познаване на действащите нормативни актове в системата на здравеопазването.

Кандидатите ще бъдат оценявани по шестобалната система.

До събеседване се допускат кандидати, получили средна оценка от комисията на представения писмен проект, не по-ниска от много добър 4.50.

КОМИСИЯТА ПО ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРСА ОЦЕНЯВА КАНДИДАТИТЕ, КАКТО СЛЕДВА:

  • оценка на представения проект – не по-ниска от много добър 4.50;
  • оценка от събеседването с кандидата – не по-нискаот много добър 4.50;
  • средна оценка от цялостното представяне.

Събеседването се провежда по обявената тема за проекта с кандидатите получили оценка над много добър (4.50) на писмената разработка.

Класиране на кандидатите:

Окончателно се класират кандидатите, получили средноаритметична оценка на представения  писмен проект и от проведеното събеседване по шестобалната система – не по-ниска от много добър – 4,50.

Резултатът от конкурса се обявява в тридневен срок от утвърждаване на протокола на комисията чрез писмено съобщение до класирания кандидат на посочения от него електронен адрес за кореспонденция.

Трудовият договор с кандидата, избран да заеме обявената позиция, се сключва за срок до три години, съгласно чл.68, ал.7 от ЗЛЗ и/или чл.19а, ал.6-8 и чл.21 от Правилника за устройството, дейносттта и вътрешния ред на УМБАЛ “Проф. д-р Стоян Киркович“ АД.

С доброволното предоставяне на документи и лична информация от кандидатите се счита, че дават изричното си съгласие личните им данни да се съхраняват, обработват и използват за целите на подбора за заемане на длъжността, за която кандидастват.

Длъжностностните характеристики, утвърдени за съответните длъжност могат да бъдат получени от кандидатите в отдел “Човешки ресурси“ на лечебното заведение, при подаване на документите.

Документи за участие могат да се подават всеки работен ден от 8.30 ч. до 16 ч. в срок до 3 /три/ месеца от датата на публикуването на настоящата обява в Деловодството на УМБАЛ “Проф. д-р Стоян Киркович” АД – Стара Загора, ул. “Генерал Столетов” № 2.

Датите за провеждането на конкурса ще бъдат обявени допълнително на сайта на лечебното заведение след изтичане на срока за прием на документи.

Справки могата да се правят в отдел “Човешки ресурси“ – стая № 9 Лица София Механджиева – Н-к отдел „ Човешки ресурси  тел:042/698514

В срок от 01.04.2025г. до 01.07.2025г.

Прочети още